woensdag 4 juni 2014

Kleine hooikist voor gewone pan

De eerste keer koken met mijn nieuwe hooikist was een succes. 
Ik had tussen de middag aardappelen en prei samen in één pan kort gekookt, en daarna in de hooikist gedaan. 's Avonds heb ik er nog wat extra ingrediënten bij gedaan, en het nog even in de oven gedaan zodat de kaas erbovenop lekker gesmolten was. We hebben heerlijk zitten smullen.

Omdat de eerste hooikist extra groot is gemaakt zodat mijn grootste soeppan er in past, heb ik nog een extra hooikistje gemaakt in een handzamer formaat.


Op youtube had ik een keer een amerikaanse uitleg gezien hoe je zelf een hooikist kunt maken. Dat was met een kussentje als een soort deksel. Ik heb er toch maar voor gekozen om de zijkanten extra lang te maken zodat het als een zakje ingesnoerd kan worden.


Het is een mooi handzaam exemplaar geworden voor regelmatig gebruik. 

Van enthousiaste gebruikers hoorde ik ook diverse andere gebruikstips zoals warm houden van afhaalmaaltijden, en vervoer van warme maaltijden naar de camping of werkplaats/land. 

De grote blauw geruite hooikist kan straks dienen als isolatiemateriaal wanneer we een echte hooikist van hout gaan maken. Ik zit te broeden op een plan om hiervoor een oude stoel van de kringloopwinkel te gebruiken. Kan hij gelijk ook als stoel in de keuken gebruikt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten